Nové rakouské řešení pohonu spalovacích aut emise CO2 z atmosféry dokonce stahuje, pro elektromobily je to další rána
19.února | Petr Prokopec
Spalovací auta mohou ovzduší nejenže nezatěžovat novými emisemi, mohou je z něj dokonce i stahovat. Stačí nejít dogmaticky za elektrickým pohonem za každou cenu a přemýšlet. Rakušané se toho nebáli a skórují, EU ale zůstává k jejich nápadům slepá a hluchá. více zde
Unikly technické parametry nového BMW M5 a je to obrovské zklamání, jeho hmotnost je doslova šílená
19.února | Petr Prokopec
Od nové em-pětky se obecně očekávalo, že bude na jednu stranu extrémně silná, na tu druhu ale bude vážit víc než kdy dřív. Že ale hmotnost mezigeneračně vzroste i o víc než půl tuny, nevěřil snad ani ten největší skeptik. více zde
Tohle Porsche si kdysi koupil Nissan, aby „obšlehnul” řešení pohonu všech kol pro svou vlastní legendu
19.února | Petr Prokopec
Nedělejte si iluze, že automobilky jsou plné kreativních lidí, kteří od rána do večera vymýšlí technická řešení nových modelů na čistém listu papíru. Nezřídka prostě vezmou povedený stroj konkurence, rozeberou ho a udělají něco velmi povedeného. Tak tomu bylo i v případě Skylinu GT-R R32. více zde
Mercedes dál přehodnocuje svou sázku na elektromobily, dealery zaplaví „levnými” spalovacími vozy, preferují je i bohatí
19.února | Petr Miler
Kroky německé značky ukazují, jak rychle se může přístup automobilek k této věci změnit. Odhodlání přejít během dalších pěti let jen na elektrická auta je minulostí. A i když firma dál hlásá, že později to pořád udělat chce, bezprostřední kroky míří přesně opačným směrem. více zde
Ojeté SUV Fiatu jako ojetina překvapuje svou spolehlivostí, překvapením je ale také jeho cena
18.února | Petr Prokopec
Je to jeden z mála pokusů italské značky na poli dnes tak populárního typu aut, možná i proto je o něj zájem. Jako nový navíc není drahý, jako ojetý ale na ceně moc neklesá, což zní s ohledem na reputaci značky trochu šíleně. Tu však 500X nenaplňuje. více zde
Autoškola začala studenty učit řídit v dekády starém VW Golf, má naši plnou podporu
18.února | Petr Prokopec
Není to žádný odpor proti pokroku, to vůbec ne. Je jistě fajn, že autoškoly modernizují své vozové parky, ovšem v té chvíli připravují studenty na ježdění auty, na která hned tak nedosáhnou. A s těmi, která osedlají, neumí zacházet. Kdo ovládne dekády staré modely, zvládne už všechno. více zde
Konkurent Octavie od Dacie už se rýsuje, Rumuni chtějí Škodou zanedbávané zákazníky získat se vší vážností
18.února | Petr Miler
Škodovka se nafoukla pýchou až do té míry, že řadě svých tradičních zákazníků najednou nemá co nabídnout. Dacia cítí příležitost a bude jednat, takhle by měl vypadat její soupeř pro Octavii zvaný zatím C-Neo. více zde
Stačí přidat „rakev” na střechu, aby se dojezd elektrické Škody Enyaq smrskl z mizerného na tragický
17.února | Petr Miler
Ještě nikdy se slovo „rakev” nezdálo být pro označení přídavného střešního úložného prostoru tak příhodné jako nyní, neboť pro elektromobily jde o skutečnou rakev jejich dojezdu. V principu je dopad podobných řešení stejný bez ohledu na pohon, u elektromobilů je ale zkrátka mnohem víc patrný. více zde