Novináři vyrazili na 1800km cestu elektromobilem. Strávili 5,5 h u nabíječek, stálo je to víc než jízda s „užraným” benzinem

9.března | Petr Miler

Novináři vyrazili na 1800km cestu elektromobilem. Strávili 5,5 h u nabíječek, stálo je to víc než jízda s „užraným” benzinem „Byl to skvělý nápad, ale příští rok bych tam raději letěl,” shrnuje své dojmy jeden z kolegů. I touto optikou se cestování s elektrickým autem ukázalo být nejen strastiplnějším, ale také dražším než se spalovacím vozem. A jakým. více zde

Němci poprvé vyzkoušeli nový VW Passat Variant, jejich zdrženlivost mluví za vše

8.března | Petr Prokopec

Němci poprvé vyzkoušeli nový VW Passat Variant, jejich zdrženlivost mluví za vše Testy této německé legendy byly v německých médiích spojeny skoro s nekritickým obdivem, dnes se zdá, že jsou spojené spíše se snahou nic neříci. I to je ale nakonec výmluvné. více zde

Fiat omezil a teď už i zastavil výrobu elektrické 500 kvůli nezájmu, 17 let starý spalovací předchůdce se prodává násobně líp

8.března | Petr Miler

Fiat omezil a teď už i zastavil výrobu elektrické 500 kvůli nezájmu, 17 let starý spalovací předchůdce se prodává násobně líp Jestli něco vhodně shrnuje vývoj na současném trhu s auty a pozici elektromobilů na něm, je to tohle. Začátek roku se nese ve znamení jednoho z jejich nejmenších tržních podílů v Evropě za poslední roky a Fiat 500e na to nepřekvapivě doplácí. více zde

Nové BMW M3 G84 si ponechá čistě spalovací šestiválec, je to facka do tváře Mercedesu a Audi

8.března | Petr Miler

Nové BMW M3 G84 si ponechá čistě spalovací šestiválec, je to facka do tváře Mercedesu a Audi BMW se na tomto poli pohybuje velmi rozvážně a nedalo se čekat, že by zrovna s M3 a její relativně konzervativní klientelou rozehrálo nějaké divoké hry. Čára přes rozpočet je to hlavně pro německé konkurenty, kteří místo na zákazníka vsadili spíš na regulace. více zde

Majitel Tesly namontoval do svého auta diesel, jen tak vyřešil problémy s dojezdem a dobíjením

7.března | Petr Prokopec

Majitel Tesly namontoval do svého auta diesel, jen tak vyřešil problémy s dojezdem a dobíjením Je to skoro legrační, uvážíme-li, na čem si Tesla a mnozí její majitelé zakládají. Vlastník tohoto vozu smýšlí jinak. Matt Mika začal se svým Modelem S experimentovat a postupně to dotáhl opravdu hodně daleko. více zde

EU zákaz spalovacích motorů sama odpíská dřív, než bude muset, říkají Rakušané, ani elektromobily už nebudou „čisté”

7.března | Petr Prokopec

EU zákaz spalovacích motorů sama odpíská dřív, než bude muset, říkají Rakušané, ani elektromobily už nebudou „čisté” Je jasné, že se EU ze zákazu spalovacích aut bude muset vyvléct, pokud nechce spáchat sebevraždu v přímém přenosu. Otázkou je, kdy a jak to udělá, aby neztratila tvář. Scénář, který nastiňují Rakušané, působí docela realisticky. více zde

Pojišťovny a rejdaři žalují Volkswagen o miliardy kvůli požáru a potopení obří lodi zapálené elektromobilem

7.března | Petr Miler

Pojišťovny a rejdaři žalují Volkswagen o miliardy kvůli požáru a potopení obří lodi zapálené elektromobilem Technicky vzato je největší obětí tohoto neštěstí právě VW, jenže ve výsledku na něj více doplatily pojišťovací instituce a také firmy zajišťující provoz lodi. Tyto subjekty nyní chtějí, aby odpovědnost nesla německá automobilka proto, že je neinformovala o rizicích spojených s transportem elektrických aut. více zde

Toyota odmítá dál vyhazovat peníze za nechtěné elektromobily, raději zaplatí pokuty za neplnění emisních cílů

6.března | Petr Prokopec

Toyota odmítá dál vyhazovat peníze za nechtěné elektromobily, raději zaplatí pokuty za neplnění emisních cílů Svého času se zdálo být jasnou volbou nacpat pod tlakem přerozdělovacích mechanismů peníze do elektrických aut. Však jinak byste o ně jako výrobci přišli stejně a takto máte aspoň produkt v nabídce navíc. Jenže elektromobily jsou nakonec takový ekonomický „provar”, že levnější může být strpět pokuty či platby konkurenci. více zde

Britové požadují zvýšení povolené rychlosti na dálnicích, vláda na 59 let starém limitu nesmyslně trvá

před 5 hodinami | Petr Prokopec

Britové požadují zvýšení povolené rychlosti na dálnicích, vláda na 59 let starém limitu nesmyslně trvá Není absurdní, že auta připomínající ve srovnání s těmi dnešními plechovky od sardinek se ještě v roce 1964 mohla po horší verzi stejných dálnic prohá...

Číňané po odhalení Porsche za cenu Octavie prohlašují, že další novinka překoná i Rolls-Royce či Maybach, znovu levně

před 7 hodinami | Petr Prokopec

Číňané po odhalení Porsche za cenu Octavie prohlašují, že další novinka překoná i Rolls-Royce či Maybach, znovu levně S jídlem roste chuť? I když první chod čínských výrobců mobilů na poli aut má poněkud hořkou příchuť, neopouští je kurážná nálada. Chystaná novinka za...

Švýcaři napravili největší chybu krásné Alfy Romeo s motorem od Ferrari, bohužel až 14 let po konci výroby

před 8 hodinami | Petr Prokopec

Švýcaři napravili největší chybu krásné Alfy Romeo s motorem od Ferrari, bohužel až 14 let po konci výroby Pozdvižení dál budí všude, kde se objeví, a to i když se už 14 let nevyrábí. Teď ho budí ještě víc. Až tak dlouho po ukončení produkce se 8C Competizi...

Nový T-Roc poprvé nafotili při testech. Změní se minimálně, VW prý nechce měnit, co funguje, ale proč to u jiných modelů dělá?

před 10 hodinami | Petr Prokopec

Nový T-Roc poprvé nafotili při testech. Změní se minimálně, VW prý nechce měnit, co funguje, ale proč to u jiných modelů dělá? Kdyby se Němci skutečně řídili tím, co zákazníci chtějí, nikdy by nám nevnucovali elektrické modely ID. Však zájem o ně je minimální a takový T-Roc za...

Nejslavnější autosalon světa je definitivně mrtvý, organizátoři vzdali snahu o další pokračování

před 11 hodinami | Petr Miler

Nejslavnější autosalon světa je definitivně mrtvý, organizátoři vzdali snahu o další pokračování Kimera? Shenzer? S takovými značkami na hlavní ploše to nemohlo fungovat. Poslední pokus vrátit kdysi nepominutelné dostaveníčko na automobilovou mapu...

Stellantis ve velkém topí pod kotlem spalovacích motorů prostě proto, že nemá jak jinak využít výrobní kapacity

dnes | Petr Miler

Stellantis ve velkém topí pod kotlem spalovacích motorů prostě proto, že nemá jak jinak využít výrobní kapacity Pokud se divíte, že Stellantis poslední dobou ohlašuje doplnění či zachování nabídky spalovacích motorů u tolika modelů, navíc často už i existujících...

Volvo XC40 dnes jako ojetina nabízí nesrovnatelně víc než nový vůz, vedle něj ale stojí pakatel

včera | Petr Prokopec

Volvo XC40 dnes jako ojetina nabízí nesrovnatelně víc než nový vůz, vedle něj ale stojí pakatel Je to pro dnešní dobu smutně typické, ale novou XC40 vám Volvo prodá už jen draho, navíc s pouhými dvěma motory. V případě pár let starého auta auta ú...

Volha odhalila předběžné ceny svých třech nových modelů, všechny budou levnější než srovnatelné Škody

včera | Petr Miler

Volha odhalila předběžné ceny svých třech nových modelů, všechny budou levnější než srovnatelné Škody Auta Volhy kdysi platila za relativně luxusní zboží, třebaže jejich četné využívání ze strany taxikářů tuto image částečně podrývalo. Značka ve své zn...

500kW „stromové nabíječky” v době, kdy sítě kolabují kvůli domácímu nabíjení dvacetinovým výkonem, jsou hezká, ale utopická iluze

včera | Petr Miler

500kW „stromové nabíječky” v době, kdy sítě kolabují kvůli domácímu nabíjení dvacetinovým výkonem, jsou hezká, ale utopická iluze Už z čistě hlediska praktické použitelnosti má tohle řešení své slabiny, ale ty dnes nechme být. Problém je v tom, že „osázet” města nabíječkami s meg...

Nejdražší tovární Mustang historie vám za 7,5 milionu dopřeje i okénko, kterým můžete „šmírovat“ tlumiče

včera | Petr Prokopec

Nejdražší tovární Mustang historie vám za 7,5 milionu dopřeje i okénko, kterým můžete „šmírovat“ tlumiče Působí to legračně, Ford to ale myslí smrtelně vážně. V místech, kde vám některé supersporty za podobné ceny nabídnou možnost vidět motor, vám Ford do...

K mání je zachovalá vzpomínka na doby, kdy jste i v malém autě mohli mít motor V6, manuál a pohon 4x4. Vlastně je levná

včera | Petr Miler

K mání je zachovalá vzpomínka na doby, kdy jste i v malém autě mohli mít motor V6, manuál a pohon 4x4. Vlastně je levná Optikou toho, co si můžete poručit dnes, vypadá tenhle stroj jako z učebnic dějepisu, ale ouha, on se vyráběl ještě docela nedávno. A nebyl zdaleka je...

Bugatti předalo další „poslední Chiron”. Kolik takových ale ještě bude? Výroba v Molsheimu dál jede naplno

včera | Petr Prokopec

Bugatti předalo další „poslední Chiron”. Kolik takových ale ještě bude? Výroba v Molsheimu dál jede naplno Vyznat se v počtech francouzské automobilky je v podstatě nemožné. Asi nikomu ale nebude vadit, že šestnáctiválcový hypersport hned tak ze světa nezmi...

VW začal prodávat nový Transporter, i když ho nikdo zatím pořádně neviděl. Víc ale ukázal

včera | Petr Prokopec

VW začal prodávat nový Transporter, i když ho nikdo zatím pořádně neviděl. Víc ale ukázal Jedna z legend Volkswagenu stále pokračuje ve svém odhalování, to ale automobilce nezabránilo začít na ni přijímat objednávky. Víc přesto vidíme, ani ...

Řecko zakázalo elektromobilům vjezd na trajekty, pokud nemají takřka prázdné baterie, je to pro ně další rána

30.5.2024 | Petr Prokopec

Řecko zakázalo elektromobilům vjezd na trajekty, pokud nemají takřka prázdné baterie, je to pro ně další rána Pokud jste někdy byli na dovolené v Řecku, víte, že pohybovat se po spoustě tamních turistických destinací bez použití trajektu je téměř nemožné. Pro ...