Jj, jak píše mr.N.
Ale ve zkratce: v ČR existují A) 3 druhy mobilního měření (=z auta a z místa po dojezdu hlídky) a řekněme B) 3 druhy stacionárního měření (pevné body na místě)
ad A) mobilní měření: - A1) Mikrovlnné měření = Ramer = mikrovlnné měření v pásmu 34,0 a 34,3 GHz, obrana je pasivní radarový detektor, legální, detekuje vysílanou frekvenci a informuje o ní. Dosah dle podmínek cca 100-500 metrů a je jedno, jestli jede auto za tebou či před tebou či stojí někde bokem (detektor chytá odrazy). Jsou to tzv. bradavice na autech, nověji za maskou, takto vybaveny jsou např. passaty B7 (sedan i kombi, dodávka v roce tuším 2012), obsluhují zejména silnice 1. třídy, dále auta v policejních barvách a různé škodovky - viz databáze
- A2) Laserové měření = LTI, PL3, TruCam a jiné značky = laserové měření z místa, tedy světlo, obrana je pouze aktivní = rušička, nelegální v ČR. Pasivní detektor (výše) sice umí měření diagnostikovat, ale v okamžiku informace o měření jsi již změřen (světlo...). Jsou to známé trojnožky (v čr), kdy hlídka zastaví na místě, vyndá laser a měří (obvykle na 100-400 metrů), sama si změřená auta zastavuje
- A3) Pasivní měření = PolCam, minispeed apod. = jedná se pouze o kameru v autě spojenou s kalibrovaným tachometrem, kdy auto s tímto systémem musí jet chvíli (stačí 2 sekundy) jet za tebou (či před tebou při zadní kameře) a srovnat na tu dobu rychlost. Žádná obrana není kromě znalosti aut, které jsou takto vybaveny a ostražitosti. Jedná se o známě passaty R36 na dálnicích, které dosluhují a jsou nahrazován superby II
ad B) stacionární měření - není otázkou z tohoto tématu
Stačí? Detaily viz odkazy výše
Snl.
|