zippo píše:
Jakou technologii používají pro přednostní zelenou, ví někdo?
Citace:
Změna se dotkne nejen cestujících MHD, ale také samotných řidičů. Pro ně bude na dalších křižovatkách znamenat příjezd metrobusu červenou. "V Praze přibude 20 světelných křižovatek, kde budou mít metrobusy přednost před ostatními vozy," dodává Drápal.
http://www.metro.cz/metrobusy-zbrzdi-ri ... e-deje_avaCitace:
Z vozidla může být datová zpráva dopravována do řadiče SSZ různými cestami. Může se jednat o přímou cestu, tedy prostřednictvím radiosignálu z vozidla bezprostředně do řadiče. Zpráva může být také předána z vozidla na dispečerské pracoviště a odtud může být dále distribuována, případně s další informací, do řadiče SSZ prostřednictvím bezdrátové sítě.
Významný přínos tohoto způsobu detekce spočívá v možnostech pro preferenci vybraných vozidel, tedy především autobusů MHD, které lze jen velmi obtížně detekovat a zároveň rozlišovat pasivními způsoby detekce, jako jsou třeba indukční smyčky. V Praze se tento způsob detekce používá v kombinaci s lokalizací pomocí inframajáku, případně pomocí nastupující GPS.
http://preference.prazsketramvaje.cz/sh ... e=technikaCitace:
Systém GPS se uplatňuje hlavně v křižovatkách, kde umožňuje plynulejší jízdu městským autobusům. "Dopravci používají GPS, které jsou namontovány v autobuse, navíc mají inframajáky, které komunikují radiovým přenosem se semaforem," řekl mluvčí společnosti Ropid Filip Drápal. Světelná signalizace pak pozná, když se vůz městské hromadné dopravy blíží ke křižovatce. Systém porovná čas s jízdním řádem, a pokud zjistí, že autobus nejede v předstihu, rozsvítí se na semaforu zelená. Tím celý proces nekončí, autobus je dál sledován, a když projede křižovatkou, semafor ví, že může naskočit červená.
http://mobil.idnes.cz/proc-maji-autobus ... vigace_kor
_________________
Meglio vivere un giorno da leone, che cento anni da pecoraProtector II 850cz + ALP
Genevo OneLTI Marksman & Decatur SI-2