Hlavně však sdružení Brno autem zjistilo, že k plánovanému a následně i avizovanému snížení počtu nehod nedošlo. Všechen ten humbuk je tedy jen a pouze hra s veřejným míněním a kamery jsou nainstalovány jen a pouze pro ještě větší výběr peněz. Je potřeba dát lidem vědět, že myslíme za jejich peníze na jejich bezpečnost, no ne?
Ve skutečnosti je to ovšem tak, že v období od 1.6. do 31.10. 2014, tedy před jakýmkoliv omezením provozu, se v daném úseku staly jen 2 nehody. Pokud se ale přesuneme do stejného časového období, avšak o rok později, tedy do roku 2015, kdy již existovalo zúžení, jen nebylo regulováno kamerami, pak zjistíme, že nehod se stalo 12. Nyní to ale přichází. Za stejné období letošního roku, kdy již provoz regulují kamery a lidem chodí pokuty za překročení rychlosti, to bylo naprosto totožných 12 nehod!
Na stránkách
www.brno-autem.cz se navíc dočteme, že "protože se jedná o velmi nízké počty, významně záleží i na tom, jak přesně si úsek definujete. Pokud budeme sledovat úsek D1 jen mezi kříženími se silnicemi 23 a 386, vyjdou čísla trošku jinak, dokonce s vyšší nehodovostí v době měření." Za 1.6 až 31.10. roku 2015 to bylo 5 nehod, v roce 2016 se ve stejném období jednalo již o 9 nehod. Výsledek toho všeho je tedy jasný - kamery ve zúžení na dálnici D1 slouží pouze k selektivnímu výběru dodatečných daní, nemají vliv na bezpečnost provozu a ani nesnižují počet nehod v daném úseku.